8 Ağustos 2013 Perşembe

Seviyorum Seni - Nazım Hikmet Ran

Bugünün şiiri bu olsun. Hem bugün bayram, sevgi temalı bu şiir; hem de Nazım'ın bu şiirde sevginin saflığını, yine aynı yalınlıkla, çok güzel anlattığını düşünüyorum. Birini ekmeği tuza banıp yer gibi, ya da su içerken giderdiğin temel bir ihtiyaçmış gibi, ya da çocuksu bir heyecanla sevmek; çok güçlü bir sevgi olsa gerek. Bu duyguyu böyle anlatabilmek basit gibi durur ama çok zordur, bilirsiniz. :) Sizi seviyorum diyorum mesela, arkasını böyle güzel dolduramıyorum. İdare edin, hehe.

Seviyorum seni

Ekmeği tuza banıp yer gibi
Geceleyin ateşler içinde uyanarak
Ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi
Ağır posta paketini
Neyin nesi belirsiz
Telaşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi
Seviyorum seni
Denizi ilk defa uçakla geçer gibi
İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık
İçimde kımıldayan birşeyler gibi 
Seviyorum seni 
Yaşıyoruz çok şükür der gibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder